Stopover Singapore! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van rickydownunder - WaarBenJij.nu Stopover Singapore! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van rickydownunder - WaarBenJij.nu

Stopover Singapore!

Blijf op de hoogte en volg

19 November 2014 | Singapore, Singapore

Op maandagochtend 17 november, een datum die al lang in mijn geheugen zat geprent, was het dan eindelijk zover. De reis naar letterlijk de andere kant van de wereld kon beginnen. Samen met spa, sma, Suus en Shirley hebben we na een laatste bakje koffie toch echt afscheid moeten nemen op Schiphol.

Op de planning stond een 2-daagse citytrip in Singapore. Na een ik-weet-niet-meer-hoelang durende vlucht naar Changi Airport, Singapore, met alles erop en eraan: kabeljauw als diner, noodles als ontbijt en drank om mee in slaap te komen, stond ik op eens in een vreemd land zonder mensen die ik normaal om me heen heb. Het was 6 uur 's ochtends plaatselijke tijd, wilde met de trein naar het centrum vertrekken, maar dat ging mooi niet door. Pas vanaf 8 uur kon ik mijn treinkaartje kopen die ik nodig had (2-daagse pass).

Na uiteindelijk 2 uur gewacht te hebben en mijn treinkaartje in handen had, wilde ik als eerste de Singapore Supertrees gaan bekijken. Toen ik voor het eerst buitenkwam (ik had alleen nog maar op het vliegveld en in de trein gezeten) stond het buiten te spoelen en het voelde "vies" warm aan. Maar aan t weer doen we niks, dus ben op me gemak de "buitenaardse" bomen gaan bekijken. Na alles vastgelegd te hebben op camera ben ik naar Chinatown gereisd waar mijn hostel was. Alsof Singapore zelf nog niet genoeg een "cultuurshock" was, bleek Chinatown er nog een schepje bovenop te doen. Smalle straten met lampionnen, handelende chinezen met de meest groot mogelijk bedenkbare rotzooi en een vreemd ruikend luchtje deden mij echt realiseren dat ik niet meer in of in de buurt van Europa was.

Verder die dag ben ik de highlights van de stad in de stromende regen gaan bekijken. Gelukkig werd het op een gegeven moment droog en ben ik naar het dak van de Marina Bay Sands gegaan (het grote hotel dat je ziet op alle plaatjes die je van Singapore ziet). Hier had je echt een schitterend uitzicht op de stad en heb hier dan ook mn batterij van mn camera helemaal leeggeschoten. Later die avond ben ik op zoek gegaan naar wat plaatselijk eten: het zogenaamde Hawker Food. Dit is een plaats met allerlei kleine eettentjes waar de echte locals komen. Het ziet er allemaal niet uit: sfeerloze TL-verlichting, lelijke tafels en stoelen, maar het eten wat ze verkopen is echt goed. Ik had een lekker gerechtje met rijst en kip en ik weet nog dat ik zowat gebeden heb om niet aan de sch*t te staan de volgende ochtend. En ja hoor wat denk je:..............................nergens geen last van :)!

Dus kon ik de tweede dag in Singapore, die qua weer 10x zo goed was als de vorige dag nog een dag gaan genieten. Ik ben deze dag naar Sentosa-Island gegaan. Op dit eiland zijn zowat alle attracties van Singapore te vinden. Van onderwateraquaria tot Warner Bros (pretpark), van parken met insecten tot de meest schitterende stranden met palmbomen. Dat laatste klonk wel heel verleidelijk en zeker met een brandende zon in m'n nek dus heb het grootste deel van de dag zonnend doorgebracht op het witte strand tussen de palmbomen.

Later op die dag heb ik nog door wat winkelcentra gelopen, waarvan de winkels zo duur waren dat ik de merken niet eens kende.Dus het bleef bij "kijken, kijken, niet kopen". Daarna nog wat gegeten en richting het vliegveld om naar Sydney te vertrekken.......

Maarrrrr lieve kindertjes: daarover later meer :)

Iedereen bedankt voor de berichtjes die ik krijg! En hoewel t soms ff duurt (ivm tijdsverschil) lees ik alles en probeer ik zo snel mogelijk te reageren ;)

Vandaag of morgen zal een stukje over Sydney online staan.

Kind regards en greets from Sydney,

Ricky

  • 01 December 2014 - 07:56

    Corina:

    Hoy Ricky
    Wat een mooi verslag, we blijven je volgen!!

    Groetjes Corina en de rest

Tags: Singapore

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 14 Nov. 2014
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 2485

Voorgaande reizen:

17 November 2014 - 10 Maart 2015

Stage Sydney

Landen bezocht: